Pozycjonowanie Strony Firmowej

SEO na miasto - Pozycjonowanie ogólne a lokalne

pozycjonowanie lokalne

Jeśli obracasz się w środowisku pozycjonowania, możesz spotkać się z określeniami takimi jak:

– pozycjonowanie lokalne

– pozycjonowanie regionalne

– SEO na miasto

– SEO lokalne (regionalne)

W praktyce są to tylko zamiennie używane określenia jednego obszaru działania SEO marketingu, czyli pozycjonowanie firm z naciskiem na obszar, w którym one działają.

W tym artykule:

Czym się różni pozycjonowanie ogólne od regionalnego?

Kiedy pozycjonujemy ogólnie, zależy nam na tym, aby na stronę naszej firmy lub sklepu internetowego trafiali użytkownicy z całej Polski lub nawet spoza niej, którzy potrzebują produktu albo usługi, jakie akurat nasza firma oferuje. Musimy w tym celu zmusić algorytmu Google’a, aby po wpisaniu określonej frazy, wyświetlały one na jednym z pierwszych wyników wyszukiwania naszą stronę. Najłatwiej będzie to wytłumaczyć na przykładzie.

W czym pomaga lokalne pozycjonowanie?

Załóżmy, że masz sklep sprzedający meble w stylu glamour i oferujesz ich sprzedaż na terenie całej Polski z dostawą kurierem. Po wpisaniu frazy „stolik nocny glamour” albo „meble glamour” użytkownik powinien zatem trafić na Twoją stronę i to na niej złożyć zamówienie na konkretny produkt. 

Do tego właśnie zmierza pozycjonowanie ogólne. Konkurencja w postaci firm, które oferują to samo co Ty, jest ogromna, dlatego działania pozycjonujące będą w tym przypadku trudniejsze, a co za tym idzie – dłużej trwające i bardziej kosztowne. Rzecz jasna z usług pozycjonowania ogólnego korzystają nie tylko sklepy internetowe oferujące wysyłkę produktów, ale również firmy, które są w stanie zapewnić wykonanie usługi w dowolnym miejscu kraju, w tym oferujące usługi zdalne (na przykład takie jak IncroMedia.pl 🙂 ).

pozycjonowanie lokalne stron

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne będzie Ci potrzebne wówczas, gdy oferujesz produkty nastawione na sprzedaż w konkretnym regionie, bądź usługi, które są ograniczone regionem. Przykładowo, jeśli masz firmę oferującą usługi hydrauliczne, to zapewniasz je osobom i firmom stacjonującym przykładowo do 100 km od siedziby Twojej firmy. Ale uwaga – nawet jeśli masz filie swojej firmy w każdym polskim mieście, to choć świadczysz usługi ogólnokrajowe, również będziesz korzystać z pozycjonowania regionalnego, innego dla każdego miasta czy regionu.

60%

Lokalne Pozycjonowanie

Średnio o 60% szybciej lokalne pozycjonowanie osiąga zamierzone cele niż pozycjonowanie globalne.

Lokalne SEO jest usługą technicznie prostszą do wykonania, ponieważ zawęża wyniki wyszukiwania tylko do firm oferujących podobne produkty lub usługi w danym regionie. Tym samym nieco łatwiej Ci będzie wyprzedzić konkurencję, używając odpowiednich fraz SEO na dane miasto. 

Jest całe mnóstwo firm, których potencjalni klienci będą szukać wpisując w wyszukiwarkę na przykład takie hasła jak „pizzeria Warszawa”, czy „fryzjer Gdańsk Wrzeszcz”. W dużych miastach dodatkowo wyszukuje się pozycjonowanie na konkretne dzielnice. Dzięki temu potencjalni poszukujący danej firmy mogą znaleźć ją dokładnie na tym obszarze, na którym przebywają w danej chwili. Zainwestuj w pozycjonowanie lokalne stron – nie zdawaj się jedynie na tych klientów, którzy trafią do Ciebie z polecenia lub mijając szyld Twojej firmy na ulicy!

Jak w praktyce wygląda lokalne SEO?

pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie lokalne w Google Maps
  • Lokalne frazy kluczowe – to jest właśnie wspomniane przez nas na początku „SEO pod miasto”. Z reguły są one zbudowane z nazwy produktu/usługi, miasta, ewentualnie dzielnicy, i wyglądają na przykład tak: „mechanik Warszawa Wilanów” lub „fryzjer Bielsko-Biała”. Frazy te umieszcza się w różnych miejscach na stronie firmowej, na przykład na stronie głównej, podstronach ofertowych, podstronach dla każdego regionu (jeśli prowadzisz firmę usługową z filiami w całej Polsce lub całym województwie i chcesz zróżnicować frazy na poszczególne miasta lub dzielnice), blogach.
  • Frazy long-tail – czyli słowa-klucze z długim ogonem. W praktyce są to zbudowane z trzech lub więcej słów frazy, które dużo bardziej precyzyjnie prowadzą właśnie do Twojej strony osoby poszukujące konkretnych usług, na przykład „mechanik samochodów ciężarowych Warszawa Otwock” lub „przedłużanie włosów na mikroringi Lublin Czechów”.

Określanie potencjału lokalnych słów kluczowych

W pozycjonowaniu lokalnym, jak i ogólnym, bardzo istotne jest to, aby używać profesjonalnych narzędzi SEO, które wskazują dokładnie, jaki potencjał ma dana fraza. To znaczy – czy rzeczywiście jest tak chętnie wyszukiwana. Dzięki określeniu potencjału możesz skupić się tylko na wartościowych słowach-kluczach, które rzeczywiście często wpisują użytkownicy wyszukiwarek. Paradoksalnie, warto także używać fraz z błędami ortograficznymi czy bez znaków diakrytycznych – ponieważ w taki sposób również są one wpisywane w okienko wyszukiwarki Google.
lokalne seo

Co jeszcze trzeba brać pod uwagę w pozycjonowaniu regionalnym?

  • Blog linkujący do podstron z Twoją ofertą. Twórz samodzielnie lub zlecaj tworzenie treści blogowych copywriterom, tak, aby były one naprawdę przydatne dla czytelników i skłaniały do czytania. W treści możesz nienachalnie zawrzeć linki do swoich podstron, aby czytający mógł na nie zajrzeć i zobaczyć, co masz do zaoferowania, a być może w przyszłości skorzystać z usługi lub produktu, który oferujesz.

  • Wizytówka Google. Jest bardzo przydatna dla Twojej firmy – to dobry sposób na poprawę organicznych wyników wyszukiwania. Uzupełnij ją o wartościowe informacje, w tym link do Twojej firmy – bardzo wielu użytkowników korzysta z takiego sposobu wyszukiwania potrzebnych im usług.

  • Mapy Google – dodaj pinezkę z lokalizacją Twojej firmy do Map Google. To bardzo wygodne z pozycji użytkownika. Nie musi on znać adresu hotelu czy restauracji, do której się wybiera – wystarczy, że wpisze jego nazwę i kliknie przycisk z wyznaczeniem trasy, a nawigacja poprowadzi go wprost do konkretnego budynku.

Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie specjalistom?

pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron lokalne to szereg różnych działań, które w ciągu najbliższych tygodni lub miesięcy mogą pozytywnie wpłynąć na zwiększenie zasięgów Twojej firmy w internecie. To znaczy – przyprowadzą na Twoją stronę osoby, które faktycznie są zainteresowane tym, co oferujesz. Skąd wiesz, że są tym faktycznie zainteresowane? Ponieważ właśnie zadbałeś o regionalne pozycjonowanie strony i wiesz, że można na nią trafić, jeśli wpisze się konkretne frazy lub kliknie w link umieszczony w odpowiednim miejscu na blogu.

Pozycjonowanie lokalne stron

Tym samym wpływasz na marketing swojego biznesu bardzo precyzyjnie – określasz swój target i sprawiasz, że trafiają do Ciebie osoby, które mogą być skłonne zostawić w Twojej firmie nieco pieniędzy. Statystyki wyraźnie mówią, że większość ruchu na stronach generują osoby, które weszły na nie poszukując firmy będącej w stanie zaoferować konkretny produkt lub usługę. Dlatego pozycjonowanie lokalne ma takie znaczenie.

Możesz jednak nie mieć na to czasu, ochoty ani umiejętności. To też nie problem, bo jeśli wpiszesz w wyszukiwarkę frazę „pozycjonowanie regionalne” lub „pozycjonowanie lokalne”, to z pewnością znajdziesz wiele firm gotowych wykonać za Ciebie tę usługę z dużą skutecznością.