SEO na miasto – Pozycjonowanie ogólne a lokalne
Pozycjonowanie Strony Firmowej SEO na miasto – Pozycjonowanie ogólne a lokalne Jeśli obracasz się w środowisku pozycjonowania, możesz spotkać się
Jeśli obracasz się w środowisku pozycjonowania, możesz spotkać się z określeniami takimi jak:
– pozycjonowanie lokalne
– pozycjonowanie regionalne
– SEO na miasto
– SEO lokalne (regionalne)
W praktyce są to tylko zamiennie używane określenia jednego obszaru działania SEO marketingu, czyli pozycjonowanie firm z naciskiem na obszar, w którym one działają.
Pozycjonowanie Strony Firmowej SEO na miasto – Pozycjonowanie ogólne a lokalne Jeśli obracasz się w środowisku pozycjonowania, możesz spotkać się
Z wyszukiwarki internetowej korzysta większość ludzi. Szacuje się, że tylko Google przetwarza dziennie około 3,5 miliarda zapytań, a prawie 70% wszystkich zachowań w sieci zaczyna się właściwie od wpisania szukanego hasła do wyszukiwarki.
Załóżmy, że masz sklep sprzedający meble w stylu glamour i oferujesz ich sprzedaż na terenie całej Polski z dostawą kurierem. Po wpisaniu frazy „stolik nocny glamour” albo „meble glamour” użytkownik powinien zatem trafić na Twoją stronę i to na niej złożyć zamówienie na konkretny produkt.
Do tego właśnie zmierza pozycjonowanie ogólne. Konkurencja w postaci firm, które oferują to samo co Ty, jest ogromna, dlatego działania pozycjonujące będą w tym przypadku trudniejsze, a co za tym idzie – dłużej trwające i bardziej kosztowne. Rzecz jasna z usług pozycjonowania ogólnego korzystają nie tylko sklepy internetowe oferujące wysyłkę produktów, ale również firmy, które są w stanie zapewnić wykonanie usługi w dowolnym miejscu kraju, w tym oferujące usługi zdalne (na przykład takie jak IncroMedia.pl 🙂 ).
Pozycjonowanie lokalne będzie Ci potrzebne wówczas, gdy oferujesz produkty nastawione na sprzedaż w konkretnym regionie, bądź usługi, które są ograniczone regionem. Przykładowo, jeśli masz firmę oferującą usługi hydrauliczne, to zapewniasz je osobom i firmom stacjonującym przykładowo do 100 km od siedziby Twojej firmy. Ale uwaga – nawet jeśli masz filie swojej firmy w każdym polskim mieście, to choć świadczysz usługi ogólnokrajowe, również będziesz korzystać z pozycjonowania regionalnego, innego dla każdego miasta czy regionu.
Średnio o 60% szybciej lokalne pozycjonowanie osiąga zamierzone cele niż pozycjonowanie globalne.
Lokalne SEO jest usługą technicznie prostszą do wykonania, ponieważ zawęża wyniki wyszukiwania tylko do firm oferujących podobne produkty lub usługi w danym regionie. Tym samym nieco łatwiej Ci będzie wyprzedzić konkurencję, używając odpowiednich fraz SEO na dane miasto.
Jest całe mnóstwo firm, których potencjalni klienci będą szukać wpisując w wyszukiwarkę na przykład takie hasła jak „pizzeria Warszawa”, czy „fryzjer Gdańsk Wrzeszcz”. W dużych miastach dodatkowo wyszukuje się pozycjonowanie na konkretne dzielnice. Dzięki temu potencjalni poszukujący danej firmy mogą znaleźć ją dokładnie na tym obszarze, na którym przebywają w danej chwili. Zainwestuj w pozycjonowanie lokalne stron – nie zdawaj się jedynie na tych klientów, którzy trafią do Ciebie z polecenia lub mijając szyld Twojej firmy na ulicy!
Blog linkujący do podstron z Twoją ofertą. Twórz samodzielnie lub zlecaj tworzenie treści blogowych copywriterom, tak, aby były one naprawdę przydatne dla czytelników i skłaniały do czytania. W treści możesz nienachalnie zawrzeć linki do swoich podstron, aby czytający mógł na nie zajrzeć i zobaczyć, co masz do zaoferowania, a być może w przyszłości skorzystać z usługi lub produktu, który oferujesz.
Wizytówka Google. Jest bardzo przydatna dla Twojej firmy – to dobry sposób na poprawę organicznych wyników wyszukiwania. Uzupełnij ją o wartościowe informacje, w tym link do Twojej firmy – bardzo wielu użytkowników korzysta z takiego sposobu wyszukiwania potrzebnych im usług.
Mapy Google – dodaj pinezkę z lokalizacją Twojej firmy do Map Google. To bardzo wygodne z pozycji użytkownika. Nie musi on znać adresu hotelu czy restauracji, do której się wybiera – wystarczy, że wpisze jego nazwę i kliknie przycisk z wyznaczeniem trasy, a nawigacja poprowadzi go wprost do konkretnego budynku.
Pozycjonowanie stron lokalne to szereg różnych działań, które w ciągu najbliższych tygodni lub miesięcy mogą pozytywnie wpłynąć na zwiększenie zasięgów Twojej firmy w internecie. To znaczy – przyprowadzą na Twoją stronę osoby, które faktycznie są zainteresowane tym, co oferujesz. Skąd wiesz, że są tym faktycznie zainteresowane? Ponieważ właśnie zadbałeś o regionalne pozycjonowanie strony i wiesz, że można na nią trafić, jeśli wpisze się konkretne frazy lub kliknie w link umieszczony w odpowiednim miejscu na blogu.
Tym samym wpływasz na marketing swojego biznesu bardzo precyzyjnie – określasz swój target i sprawiasz, że trafiają do Ciebie osoby, które mogą być skłonne zostawić w Twojej firmie nieco pieniędzy. Statystyki wyraźnie mówią, że większość ruchu na stronach generują osoby, które weszły na nie poszukując firmy będącej w stanie zaoferować konkretny produkt lub usługę. Dlatego pozycjonowanie lokalne ma takie znaczenie.
Możesz jednak nie mieć na to czasu, ochoty ani umiejętności. To też nie problem, bo jeśli wpiszesz w wyszukiwarkę frazę „pozycjonowanie regionalne” lub „pozycjonowanie lokalne”, to z pewnością znajdziesz wiele firm gotowych wykonać za Ciebie tę usługę z dużą skutecznością.
E-mail: kontakt@incromedia.pl
NIP: 8971875604
REGON: 386433491
Nr konta: 56 2490 0005 0000 4530 9249 0223
© 2021 IncroMedia. Wszelkie prawa zastrzeżone. Skuteczne pozycjonowanie, Google Ads, Social Media.